מפגשי ההקלדה הם מרחב בטוח, מדויק ומרגש שבו ילדים ומבוגרים (ולעיתים גם ההורים) לומדים לבטא קול פנימי שהיה בלתי נגיש עד עכשיו.
העבודה מתבצעת בשלבים, כל שלב מקדם את הילד אל עבר עצמאות, תקשורת וביטוי אישי:
פירוט קצר לפי שלבים-
- שלב פתוח
שלב ההיכרות, האפשרות לומר כל מה שעולה על היד. במפגשים הראשונים יש מעין פרץ ובלבול בהקלדה. קפיצה מנושא לנושא, הקלדה אלקוללית, האשמות והטחות, תפילות ובקשות. חשוב לתת מקום וזמן לכל מה שעולה. כשהמתאמן בשל, עוברים לשלב הבא. חשוב לציין שכל שלב שעוברים אליו, מכיל בתוכו את השלב הקודם.
- שלב ארגון, הבנה והפנמת השפה
חיבור הילד לעולם של מילים, מושגים, קשרים בין רעיונות. כדי שילד יוכל לבטא את עצמו באופן שיעיל עבורו, עליו קודם כל להבין איך שפה מדוברת עובדת ורק אז להפוך את כל זה לתקשורת ברורה.
הרחבתי על כך במאמר 'הבסיס השפתי שמאחורי תקשורת בהקלדה'. - שלב חיבור מוח–יד
עבודה עדינה שמחברת בין המחשבה לבין הפעולה הפיזית. דרך תרגולים מובנים, הילד לומד להוביל את היד לפעולה מתוך כוונה ברורה, לאט ובקצב האישי שלו.
הרחבתי על כך במאמר 'ההבנה המוטורית מאחורי תקשורת חליפית'. - שלב חיזוק השרירים
מתמקד ביכולות מוטוריות, יציבה, טונוס ודיוק. כל מה שנדרש כדי שהיד תוכל לבצע את מה שהמוח מבקש ממנה. - שלב פיתוח רצון ויוזמה לתקשורת
לאט לאט לומד הילד להשתמש בשפה לביטוי וצורך אישי. לומד את ערך התקשורת ואת התוצאות משימוש יעיל בה. לפנות למקלדת כשרוצה משהו, להגיב למשהו שנאמר בבית, משפטים יזומים ראשונים, רצונות, תחושות, מחשבות. לראשונה העולם מגיב למה שהוא באמת מנסה לומר ושווה לו להתאמץ - שלב עבודה עם ההורים
במקביל, אני מדריכה את ההורים כיצד להמשיך את ההקלדה בבית. ההורים לומדים איך לתמוך, ללוות וליצור שגרה תקשורתית חדשה, כך שהילד לא תלוי רק במפגש השבועי. *הקלדה זה לא משחק ילדים האתיקה המוסרית היא מעל הכל. - התייחסות אישית להתנהגויות מאתגרות
כל התנהגות נבחנת כהבעה. יחד נבין מה עומד מאחוריה ונלמד להגיב אליה מתוך הבנה, ולא רק מתוך צורך "לפתור בעיה". - שילוב בין מענה פיזי, רגשי ותקשורתי
הגישה שלי רואה את הילד כולו. לא רק את הקושי, אלא גם את הכוחות. כל מפגש תפור אישית לפי הצרכים, היכולות והקצב של הילד.
מוזמנים להצצה למפגש הקלדה עם דניאל:
חלק א':
חלק ב':
המלצה לסיום:
קראו מכתבים של הורים שעברו את זה בעמוד המלצות