
האתגר הרווח
רוב שיטות ההקלדה הקיימות מציעות לילד מפגש שבועי עם מאמן, בו הוא מקליד משפטים שמועברים להורים. השיטה הזו מותירה את הילד תלוי במתווך ומונעת היווצרות קשר תקשורתי אמיתי עם המשפחה שלו.
הגישה שלי
אני רואה בהורים חלק מהתהליך, לא צופים מהצד. לכן, בכל תהליך אני מלמדת את אחד ההורים (ולרוב גם אחים, במידת הצורך) להיות שותף פעיל בהקלדה עם הילד.
כך הילד לומד לדבר עם האנשים שחשובים לו ביותר ולא רק עם איש מקצוע.
מחקר מ-2010 הראה כי המעורבות של ההורים בתוכניות תקשורת משפרת דרמטית את המיומנויות של הילד ואת השימור שלהן לאורך זמן.
מחקרים בתחום התקשורת המאפשרת FC (Facilitated Communication) אמנם מעוררי מחלוקת, אך מה שנמצא עקבי הוא שכאשר התהליך נעשה תוך בניית אמון ושקיפות, המעורבות המשפחתית משפיעה על העלייה בתפקוד הכללי.
השפעה רחבה
ברגע שהילד מתקשר גם בבית, משתנה כל האקלים הרגשי: פחות תסכול, פחות התפרצויות, יותר הקשבה הדדית. לא מדובר רק על "תוצאה תקשורתית", אלא על מערכת יחסים חדשה שנולדת בתוך הבית.
בואו קראו איך תקשורת חליפית מפחיתה התנהגויות קשות- מאמר הפחתת אלימות